pengikut

Wednesday, February 8, 2012

catatan baru.


Share/Bookmark
oh.lama sudah aku tidak berceloteh di sini, nak kata sibuk dengan arus kemodenan, aku bukannya guna gadget mewah-mewah pun. Nak kata aku sibuk dengan arus ekonomi, aku masih belajar dan disara oleh keluarga aku. Nak kata aku sibuk dengan kemalasan, aku buka--oh, okay aku malas.
Bukan apa, aku malas kalau aku setiap masa menulis karya, aku dapat rasakan yang sedikit sebanyak, aku mengeluarkan kata-kata klise yang acap kali didengar. Maka aku anggap penangguhan ini adalah satu proses utk aku mencari apa makna sebenar mencari sesuatu ilham itu.

*ambil nafas* (dah lama tak menaip)

Kadang-kadang, aku akan terlena dan terpana denga apa yang ditulis oleh sesetengah blogger mengenai kehidupan sehariannya itu. Selepas itu aku mula memberi komen 'kenapalah dia nak tulis pasal hidup dia sehari-hari macam diari, bukannya ramai ambil berat pun, yg tulis itu tak ada hidup lain, dan yang baca tu pun dah tak ada kerja lain ke'. Kemudian aku tersentak lalu *facepalm* rupanya aku dah pun membaca pasal kehidupan mereka itu, dan aku tergolong juga dalam golongan takda hidup dan kerja lain.

*geleng kepala*

Sekarang aku di bumi Qatar, melawat akak aku di sini. Memang ada berbeza kehidupan di sini, pelbagai perkara bidaah yang dilakukan di Malaysia tidak langsung dilakukan di sini. Mungkin itu cara masing-masing dan aku pun tak perlulah memberi komen dgn lebih mendalam takut juga tersalah cakap nnt aku pula dikecam teruk. Apa yang aku cuba sampaikan adalah di sini cara kehidupan agak sederhana tetapi barangan yang mereka pakai semuanya mahal dan berjenama. Tetapi aku sangat kagum kerana mereka langsung tidak jauh dengan Tuhan. Sungguh aku kagum dan bangga dengan orang di sini.

*tadah tangan syukur*

Penat dah tulis ni, walau tak panjang, tapi penat tu masih terasa.

Kalau ada karya baru, aku akan cuba buat kompilasi.

p.s : menulis secara serius.

No comments: