pengikut

Monday, June 27, 2011

aku tak mampu.


Share/Bookmark
suara aku tidak selunak untuk buat kau menangis terharu.
wajah aku tidak sekacak sehingga buat kau tersenyum tersipu.
aku cuma punya suara yang boleh mengatakan rindu.
aku cuma punya wajah yang memancarkan rasa cinta padamu.

tanganku tidak sepantas sang pemetik gitar alunkan lagu.
dendangkan lagu buat dodoian mu sang permaisuri jiwaku.
tanganku tidak secekap sang putera mengusap rambutmu.
tangan aku cuma mampu untuk mengelapkan airmata mu
bila kau sedih kehilangan dia dari dirimu.

Semalaman aku mencari kau,semalaman aku cuba memanggil kau, dari matahari terbit sehingga matahari terbenam.Setiap saat,setiap minit,setiap jam.Oh.tapi aku kecewa.aku berdukacita.jawapan yang kuterima.tidak seindah yang ku sangka.

Kau tahu betapa aku menjaga kau tanpa kau sedar.aku ibarat bayang-bayang yang selalu ada walau kau terbang.Tapi kau,buat aku seperti tapak kaki mu di pantai.wujudnya sementara.kemudian ombak pantai menghapuskannya jua.

Tetapi.aku cukup bahagia walau itu cuma sementara,aku dapat hadir dalam hati mu walau seketika.terima kasih cinta kerana singgah di jiwa ku.segala pahit manis aku terima dengan tangisan seorang pencinta yang setia.

1 comment:

Anonymous said...

utk awek ke bro? hehe