pengikut

Sunday, July 3, 2011

aku tiada baru kau guna.


Share/Bookmark
karya aku.bukan aku curi.bukan aku ambil dari mesin pencari.
hasilnya datang dari otak yang diberi.puas aku guna.aku kerah.aku mencari.
biar orang lain guna 10 peratus.aku guna 10.1 peratus apa yang diberi.
kau pernah jumpa orang boleh tulis/taip seperti tiada hadnya?
nah.selamat berkenalan dengan sang penglipurlara.

tapi.bukan segala aku tulis ini aku bangga.
orang cemuh keji.maki dan hina.
haha.mereka boleh berkata apa yang mereka suka.
tapi.sebenarnya.mereka itu tidak boleh berfikir di luar kotak yang terbuka.
hanya duduk di dalam takuk sendiri tiada keluarnya.

otak aku bukan otak biasa.mencipta benda diluar di jangka.
bukan untuk diguna waktu sekarang tapi utk hari muka.
kau kagum?terima kasih aku sua.
tapi.minta maaf.hasil ini tidak boleh di jual beli mahupun dipajak dijaja.

aku lagi suka bercerita semacam ini.
dari menulis panjang lebar tanpa henti.
dari berkarya atas bawah macam nak mati.
biar sederhana.kan itu sunnah Nabi.

tapi.tak ramai faham apa aku sembahkan.
mereka kata aku otak sampah.otak tiada siuman.
agaknya.bila aku tiada baru mereka mahu gunakan.
seperti hasil karya Allahyarham P.Ramlee, raja segala seniman.

3 comments:

Anonymous said...

terbaik

littlegirlonthemove said...

betol tu.. terbaik ketam

KETAM said...

anony - thnx.
iqa - thnx gak.ngee