pengikut

Sunday, July 10, 2011

pengkhianat setia.


Share/Bookmark
Kadang aku bersyukur dengan ketentuanNya kerana aku di sini masih lagi boleh menghirup oksigen limpahan daripada pokok-pokok hijau dedaunnya.Kadang itu pula aku sendiri teralpa di dalam kotak pemikiran aku sendiri sehingga aku lupa tanggungjawab aku sebagai khalifah pemimpin dunia. Walau bukan dunia sebesar mana, tetapi cukup sekadar dunia diri sendiri mengawal tindak tanduk serta personaliti.

Apa yang aku cuba kupas daripada segala yang aku baitkan?apa yang aku sudah puas dengan segala apa yang aku karangkan?apa aku sudah terlunas segala hutang aku di medan penulisan?
Aku sendiri masih ditahap kabur ambiguous apa yang aku cuba cari dalam penulisan aku ini. Akan tetapi yang penting tidak sama sekali aku menulis kerana gulungan kertas bermuka Agong di kanan itu, kerana apa yang aku tulis semuanya ikhlas dan biasanya aku menulis kerana desakan sahabat sepena sahabat setia sahabat dunia. Mereka kata mereka suka.

Oh. Bagus bukan aku mula membuat tulisan semacam ini, bukan mudah untuk aku mula berfikir disiang hari. Tapi kerana subuh memanggil, otak aku menjana lebih kritis berbanding sebelum ini. Terima kasih Tuhan kerana masih kurniakan aku otak yang tidak mungkin akan sama seperti orang-orang yang lain. Kadang aku terfikir, disebalik pemikiran yang sebegini, mungkin aku diberi dugaan yang pelik dan jelek untuk mengetahui samada tahap kufur nikmat aku di dunia hakiki ini.

Aku punya peminat?terima kasih aku lempar. Aku juga punya pengkhianat, bukan khianat bangsa khianat sahabat. cuma dia kurang suka apa yang aku karang, tapi dia masih baca. Selepas dia baca barulah dia sebarkan apa yang dia tidak suka. Aku cuma mengucapkan terima kasih dan senyuman aku lempar. Bukan senang hendak melakukannya, yakni membuat sesuatu yang baik dan ikhlas tetapi dibenci oleh orang yang cemburu dengan hasil yang jelas. Aku lebih mengucapkan terima kasih kepada pengkhianat yang masih setia melekat membaca.

No comments: