pengikut

Friday, February 11, 2011

fatwa haram


Share/Bookmark
kadang - kadan aku makin naik x faham dengan fatwa yang dikeluarkan. Aku x salah kan mufti2 islam.tapi aku salahkan rakyat yang sendiri menjatuhkan fatwa.
Lagi - lagi pasal sekarang pasal isu Valentine Day.iya.kalau ia haram.haram lah.tidak perlu lah nak menuduh anak muda yang berpasang pasangan itu menyambut hari ini.Dari tak dapat dosa.free2 dapat dosa fitnah.
Valentine Day tiap2 tahun ada dan setiap tahun itu lah setiap kali masuknya bulan 2, confirm di setiap celah di setiap genap di setiap lorong di setiap laman web akan berkata tentang keharaman dan sejarah Valentine Day.aku tidak nafikan yang menyambutnya boleh jatuh hukum haram.
apa beza nya dekat merokok?merokok itu berlaku setiap hari.dan ada fatwa yang berkata itu haram.akan tetapi kenapa tidak diperkuatkan????apa bezanya dengan Hari valentine??yang haram tetap haram..sejarah itu kita tolak tepi..kalau dah difatwa kan haram.kenapa ada perlu pertikaikan?kalau ada orang pertikaikan merokok..begitu juga ada orang mahu pertikaikan hari valentine..
kadang2 rakyat sendri yang membuat fatwa.dan menyebabkan kita sndiri menjadi mangsa....

1 comment:

n.a :) said...

yupp,,btol..setuju!!