pengikut

Wednesday, February 23, 2011

seorang penunggang jalanan.haiceh


Share/Bookmark
muka jadi hitam.tangan belang - belang.
kaki tahan bahang.badan sakit belakang.
badan aku bukan macam badang.
tahan sakit pakai helmet.ada visor.itu jadik penghadang.

redah hujan.redah panas.redah semua cuaca.
bukan kuat.bukan malas.cuma itu saja yang ada.
mahu naik?mahu ikut?mahu jalan sama - sama?
atau mahu bumbung.ada aircond setiap masa?

dua tayar?kau buat muka
empat tayar?kau jatuh cinta.
kau pernah rasa makan spoket dgn rantai cicah gula?
jangan fikir aku macam ini.poket aku nipis gila.

kau apa tahu.2 tayar ada nikmat.
lorong sendiri di buat sedia terkhidmat.
xmacam 4 tayar yang ada nama myvi.viva.kelisa.mahupun sepat.
eh.ktowng free jek taw lalu mane2 walau pakai lorong SMART!

sentiasa berpeluh.berpanas.basah.berhujan.
bukan aku rempit.tapi itu lah satu satunya peneman
aku sedar.kau lawa.kau cantik.kau perawan.
tapi.kau lupa.aku ini adalah jejaka idaman!

4 tayar.duit famili tetap bayar bulan - bulan.
bawa pergi McD pergi mapley.pergi KL pergi jalan - jalan.
turun tingkap sikit.tunjuk muka macam mintak kaki saiz lapan.
eh.bila dalam UKM.takut nk parking merata sebab xnak kena saman!

lalu highway.kepala hayun - hayun dengar lagu.
aku.lalu highway.kepala hayun - hayun elak dari terlayu.
tapi.bila jalan jem.kau sibuk marah maki.garu kepale cari kutu.
aku.senyum gelak sorang - sorang.sambil cilok.sambil lalu.
bila tengok muka kau kat sebelah.dah macam serupa penyu.


No comments: