pengikut

Thursday, August 5, 2010

mengapa kambing takut air?


Share/Bookmark
setelah sekian lama para cendiakawan memikirkan permasalahan ini.maka aku telah mengungkai segala mesteri yg menyelubungi kita dan juga kambing2 itu sendiri (kerana kambing itu menyerahkan mandat kepada kita utk fikirkan mengenai perihal dan perilaku mereka)

antara sebab2 kenapa kambing takut air

1) mereka malas utk mengeringkan setiap helaian bulu2 mereka yng agak pnjg.kerana nnti nak kene blow lgi.nk iron lgi (sbb tuh bulu kmbing stret).lebih2 lgi yg jantan.mereka ketiadaan masa utk mengering kan jnggut2 mereka itu.mengikut interbiu mereka menyatakan mereka agak sibux utk membesarkan perut daripada nak mengeringkan bulu2 dan jnggut2 mereka.kata mereka dgn selamba.

2)sebenarnya.mengikut secara saintifik nya.kambing dan air tidak boleh di satu padu kan secara lama.mungkin secara sekejap InsyaAllah boleh kerana mungkin ada sesetengah kambing yg boleh mandi (macm org gak.ade yg jenis x mndi).kenapa saya berkata kambing dan air tidak boleh di satu padu kan secara lama?hal ini kerana apabila kita satu padu kan air dan kambing dlm satu masa yg sama.ia akan menghasilkan kesan yang drastik iaitu mati lemas.jadi kambing2 ini mahu mengelakkan konsekuen yg teruk.maka kambing mengambil keputusan utk tidak mandi.persamaan kima yg di perolehi utk kita mudah paham adalah
air (h20)[kuantiti bnyk] + kambing [seekor] ------------> mati lemas

3)kebanyakan kambing yang di jumpai adalah kambing2 yang mengamal kan budaya dan trend2 masa kini yang mengambil inisiatif utk tidak mandi.cth2 budaya kambing2 ini adalah Punk,Rasta,Grunge dan sebagai nya.hal ini kerana bukan mereka (kambing2) ini ada kod budaya yg perlu dipatuhi.tapi mereka lebih selesa begitu.kalau kambing punk,Rasta dan grunge.mereka mahu jge ke aslian bulu2 mereka klau punk dgn mohawk nya.klu Rasta dgn dreadlock nya.klu Grunge dgn messy hair nya.jadi mereka mahu kekal dgn identiti mereka sendri

4)mengikut sesetengah kajian.bukan kambing yg takot air.tapi air yg takut kmbing.kerana air itu sndri takut akan hilang di muka bumi ini jika di guna pakai oleh kambing2.jika kambing2 ini mandi manda.mereka akan menggunakan kuantiti air yg agak bnyk kerana ingin mencuci di setiap celhan bulu yang ada.jadi untuk mengelakkan kan air pupus di muka bumi.air itu telah membuat perjanjian persejuan Kambing-Air (1930) bahawa kaum air dan kaum kambing tidak boleh bersekutu melainkan utk menghilangkn dahaga.

5)ade juga puak2 kambing yang mengamal kan konsep kesederhanaan dlm kehidupan.jadi mereka mengambil jalan mudah utk mengurangkan penggunaan air dlam kehidupan seharian mereka lebih2 lagi utk mandi.mengikut temu bual dgn ketua suku kaum itu.mereka lebih senang dgn diri mereka sebegini kerana tak perlu fikir pasal pembayaran bil air yg melambung.pembaziran air.dan mcm2 lagi.mereka ini adalah kaum kambing yang nomad dan sering bertukar2 tempat pemcrian rezeki mereka.

6)mereka ini juga ingin mengekalkan penggunaan peribahasa dan simpulan bahasa dan penggantian kata ganti nama.jika mereka mahu mandi dan x takut kn air. maka tiada lah ''bagai kambing takut kn air''..''ko nih mcm kambing ah xnk mandi..takut air ker??''..jika mereka x takut air maka generasi akan datang tidak tahu apakah penggunaan bahasa yang di guna pakai utk org2 yg takut air dan malas mandi dan mungkin bahasa sedemikian akan menjadi sanskrit.jadi persatuan kambing2 sedunia sebulat suara mengekalkan identiti mereka utk mengelakkan kehilangan budaya yang sgt hebat itu.

jadi ini antara hujah2 yg dapat di sampai kan.sebenarnya ada bnyk lgi.tpi biar kita tangguh di sini.takut lambat laun membuka aib persatuan kambing2.bnyak hal2 politik yg terlibat sebenarnya.jadi tamat di sini sahaja,sekian.

4 comments:

SoiLie Jr said...
This comment has been removed by the author.
ayu aziz said...

btol pnye mereoek + xde kje nieh..

+KETAM+ said...

ayu~hahaha!
tpi ko bace gak kn?
ala~buat penenang jiwe utk pembace jek~haha!

MySQL Point said...

Malon.............malon