pengikut

Tuesday, August 31, 2010

merdeka kah kita?


Share/Bookmark

aku sedih dengan bangsa kita,dengan rakyat Malaysia.tapi aku tahu ada tiada hak atas air mata yang turun kerana perbuatan bangsa kita.

Tanggal 31 Ogos menjelang.tepat detik jarum menunjukkan pukul 12.laungan MERDEKA sudah tidak kedengaran.hanya hingar bingar manusia berteriak bersuka ria.sambil membaling mercun dan bunga api yang di bawa sendri.membaling tanpa menghiraukan keselamatan org sekiliing..ah..cukup bodoh!
Dicampur pula hilaian gelak tawa manusia dan pekikan dan jeritan orang kita bergaduh sesama mereka.berkolaborasi bersama siren polis yang dtg menjelma.
ah.bodoh nya kita!
Malaysia menangis apabila tahu kita menyambut hari tua nya sebegini rupa.patut lah Bumi Malaysia asyik hujan berderai tiap - tiap masa.


aku berfikir tentang rakyat kita di Malaysia ini yang tiada kesudahannya benci semasa sendiri.benci antara bangsa,adat atau agama yang berlainan.lantas aku menangis kerana aku antara anak - anak muda lain yang prihatin dengan masa depan nya yang masih samar akibat 'jerebu' buatan rakyat sekarang.aku berfikir.aku menangis.aku tidur.aku tetap menangis.



No comments: