pengikut

Monday, January 3, 2011

bila diserang.


Share/Bookmark

apabila anda diserang secara kasar ataupun lembut oleh teman lelaki kawan anda.dan menceritakan segala benda kepada anda.apakah perasaan anda?
A : dia tergugat dengan kekacakan anda
B : dia betul2 marah dengan tindakan anda berkawan dgn kekasihnya
C : dia betul2 akan pukul dan mengugut anda kerana tindakan anda.
D : dia seorang yang berkelakuan seperti kekasihnya macam hak miliknya atau bahasa mudah dia adalah poyo kecah mak enon!.

pernah kah anda di serang oleh bf/gf kawan2 anda?j
ika pernah.cuba anda cerita kan pengalaman tersebut.
adakah kerana anda yang salah ataupun mereka yang terlebih perasaannya?mari sama - sama kita ungkai kan permasalahan yang sangat bermasalah dan lebih bermasalah daripada masalah dunia yang tidak pernah hilang dari masalah.
kita akan ungkai kan dan kupas setiap satu pilihan daripada A sampai D di atas untuk menyelesaikan cornflakes eh silap konfliks yang melanda diri anda semua.
Dengan mengupas setiap satu pilhan.matlamat kita akan menjadi lebih mudah untuk mengetahui bahawa apakah sebenarnya masalah yang bf/gf
kawan anda hadapi dan kaedah ini sangat sistematik tanpa menggunakan matematik.

kita mulakan dengan pilihan A!(saya beli huruf A) :
A : dia tergugat dengan kekacakan anda.
setuju dengan pernyataan saya disitu?jika tidak.lantaklah.sbb saya yang tulis nih.kalau anda tidak setuju.kenapa tidak bagitaw seblum saya tulis post nih.aha!
bagi saya.pilhan A ini adalah perkara yang sangt penting un
tuk mengetahui kenapa anda diserang secara fizikal atau mental.secara kasar ataupun secara cakap elok - elok.
Jika anda mendapati setiap pagi anda akan terkejut melihat diri anda di cermin dan menyangkakan cermin anda pecah kerana turut terkejut melihat muka anda tidak ubah seperti kapal tak siap dan pecah.maka anda tidak layak untuk diserang.
Akan tetapi jika anda rasa diri anda kacak dan cantik dari segala aspek.dan indah dari segala sudut.maka anda layak untuk diserang.
hal ini kerana mereka akan rasa tergugat apabila mengetahui seseorang yang lebih kacak atau cantik (ataupun memang bf/gf itu taw yg diri sndiri itu mmg tak cantik atau kacak) akan selalu berdampingi dengan kekasih hatinya.
Jadi bagi anda semua yang kacak dan cantik atau perasan kacak dan perasan cantik.sila jangan ubah channel muke anda.sila maintain sebegitu.kerana anda akan memerlukan nya kelak untuk men'down' kan orang yang perasan dirinya sangat hot sampai berkata 'haish ramai betol peminat aku'..
Jika anda diserang kerana kecantikan dan kekacak
an anda.bersyukur lah.kerana ramai diluar sana yang tidak kacak dan tidak cantik itu tidak diserang walaupun memang sengaja untuk menyakiti hati kekasih mereka.akan tetapi sang bf/gf mereka tidak pernah mengendahkan.malah tidak pernah tahu pun kewujudan mereka.

pilihan B pula.
B : dia betul2 marah dengan tindakan anda berkawan dgn kekasihnya
hah!yang ini mungkin ada relevan nya apabila anda diserang.kerana anda BERKAWAN dengan pasangan nya.saya besar kan BERKAWAN itu kerana ia melambangkan dua maksud.anda betul2 memang ikhlas memang niat berkawan dgn mereka ataupuan anda buat2 kawan sbb nk brskandal mendel dgn mereka.kalau anda nk skandel mendel.maka memang patut anda diserang dan mungkin anda akan bersarapan pagi atau makan malam dgn kaki bf/gf kawan anda itu.
Berkawan itu tidak salah tetapi cara anda berkawan itu adalah masalah.mungkin anda tidak sedar tetapi disekeliling anda yang akan sedarkan anda.bagi saya bf/gf anda perlul
ah mempunyai tahap kematangan yang agak tinggi untuk menerima bahawa didalam dunia kekasihnya itu bukan lah wujud muka dan diri nya sahaja.
Konklusi untuk pilihan B ini adalah.pilih kawan anda yang anda rasa anda tidak akan pulang dari kedai mamak dengan kapak dikepala dan pisau di badan.

ayuh!ke pilihan C pula
C : dia betul2 akan pukul dan mengugut anda
kalau anda diserang dan merasakan perasaan diatas ini.maka anda perlulah lari dan pergi tukar IC.kadang2.anda tidak salah pun.tiba2 jek anda merasakan mata anda sudah lebam akibat kaki mereka dah hinggap di mata anda.iya.memang wujud orang sebegini.mereka akan menyelesaikan pertelingkahan dengan cara yang mudah.aktiviti pukul memukul.mudah bukan?bagi saya ia susah kerana perlukan semangat daya juang yang tinggi dan stamina yang kuat.jika anda betul2 diserang dgn kaedah ini.maka an
da perlulah bersedia ilmu di dada.dan pakai lah apa2 yang sesuai.dan setiap kali anda melepak dgn kawan anda.pastikan anda sentiasa memegang sesuatu yang keras yang boleh dijadikan senjata.ibarat sediakan payung sebelum hujan.tetapi dalam kes ini.sediakan senjata sebelum berdarah.
Jika anda takut untuk berdambing dgn kawan anda kerana sering diugut dgn pasangan nya.ambil langkah2 ini.
1 . sila berdamai dengan kekasihnya itu
2. sila kurangkan berkawan dgn kawan anda.
3. sila tinggalkan kawan anda itu.
4. sila pindah dari kawasan itu.
5. jika langkah 1 dan 2 tidak berhasil.ulang langkah 3 dan 4 smpai berhasil.

eh.dah abis!pilihan D.
D : dia seorang yang berkelakuan seperti kekasihnya macam hak miliknya atau bahasa mudah dia adalah poyo kecah mak enon!
saya amat tertarik dgn pilihan ini.kerana mema
ng wujud mamat/minah poyo kecah mak enon atau bahasa saintifiknya poyo gile seyh.atau bahasa berbunga2 nya serabut perut weyhh!!!!..
kenapa terjadinya sindrom poyo ini?
terdapat satu je jawapan nya..kerana orang itu baget hot dan baget sgt kacak/cantik smpai kan merasakan anda tidak layak untuk berkenalan dgn kekasihnya.bukan setakat tidak layak berkenalan.tetapi tidak layak untuk melintas dihapadan nya atau menghirup udara disebelahnya.,begitu tinggi darjat mereka berdua (dimata sang poyo ini lah)
kalau terdapat orang sebegini disekeliling anda.jangan tunggu mereka menyerang anda.akan tetapi anda serang mereka dahulu.pukul sampai die berak kuar air kencing.lalu berkata kepadanya.'balak/awek kau nsem/cantik..sbb tuh aku pukul kau''..dan apabila dia diserang.maka dia akan membaca artikel ini.dan apabila dia membaca artikel ini.maka dia akan memukul orang lain dan begitulah seterusnya.dan akhirnya macam surat berantai pulak artikel ni.
untuk mengelakkan orang2 poyo kecah mak enon nih.anda perlulah mengelakkan untuk bertemu dengn kawan2 seperti mereka ini.

iya~begitu lah kawan - kawan mengenai sang penyerang dan sang diserang.
maka anda perlu berigt2 untuk memilih kawan dan jangan lah anda tersilap langkah.buruk rupenya kalau anda tersilap langkah dan tersadung di tengah jalan.bertemu kita kembali di post yang baru.
p/s : sila jangan tiru aksi propa dan hiperbola didalam post ini.