pengikut

Tuesday, August 2, 2011

najis diri.


Share/Bookmark
duniawi alpa realiti ku melupa.
kertas muka agung jadi tuhan dunia.
syaitan gelak kencing kan kepala.
aku?bodoh.lupa segala ajaranNya

aku rindu tikar sejadah.
berkhalwat sendiri.
terus bersujud menyembah.
tadah tangan doa persembah.

aku rindu ujian Mu.
aku hampir lupa tentang Mu.
aku makin kuat berselawat.
tapi aku lupa.maka aku mencarut aku dengan kata kesat.

sedih merintih menangis tertangis.
Allah sentiasa wujud.
cuma aku kian menjauh.
kenapa aku bodoh?

air wudhuk kian kering.
dibasahi maksiat berpeluh likat.
merah darah tak mungkin dapat ganti.
sesuci mutlak air di cuci.

Allahuakbar.
takbir pertama menggigil menggelupur.
Assalamualaikum.
salam terakhir aku sujud syukur.

tadah tangan.
baru ku tahu erti peminta sedekah.
harap dari pemberi.
berusaha menjadi hamba yang sejati.


No comments: